Комунальна установа «Інклюзивно-ресурсний центр» Лозівської міської ради Харківської області
Опис
Головною метою ІРЦ є забезпечення права осіб з особливими освітніми потребами на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти, в тому числі у закладах професійної (професійно-технічної), фахової передвищої освіти та інших закладах освіти, які забезпечують здобуття освіти, шляхом проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку особи (далі - комплексна оцінка) та забезпечення їх системного кваліфікованого супроводу.
Головними завданнями інклюзивно-ресурсного центру є якомога раніше й якісніше визначити в дитини особливі освітні потреби та надати закладам і батькам рекомендації, які допоможуть здобувачам реалізувати право на освіту.
Основними завданнями ІРЦ є:
- проведення комплексної оцінки, у тому числі повторної, та здійснення системного кваліфікованого супроводу осіб у разі встановлення у них особливих освітніх потреб;
- надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових та інших послуг дітям з особливими освітніми потребами:
- дітям раннього та дошкільного віку, які не відвідують заклади дошкільної освіти;
- дітям, які здобувають освіту у формі педагогічного патронажу
- у діяльності команди психолого-педагогічного супроводу особи з особливими освітніми потребами;
- реалізація просвітницької діяльності;
- надання консультативної, психологічної допомоги батькам, іншим законним представникам осіб з особливими освітніми потребами, педагогам, представникам інших установ, організацій з актуальних питань;
- інформування громади про діяльність інклюзивно-ресурсного центру та взаємодія з місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, закладами освіти, закладами охорони здоров’я, закладами (установами) соціального захисту населення, службами у справах дітей, громадськими організаціями тощо;
- інші функції, що випливають з покладених на Центр завдань.
На період дії воєнного стану розширено коло завдань інклюзивно-ресурсного центру
Серед нових завдань ІРЦ:
- проведення комплексної оцінки та здійснення системного кваліфікованого супроводу осіб з ООП, які вимушено змінили місце проживання (перебування) та були зараховані в інклюзивні класи (групи) або здобувають освіту з використанням технологій дистанційного навчання;
- надання інформаційної підтримки батькам дітей з ООП щодо закладів, у яких дитина може продовжувати навчання та отримувати інші додаткові послуги.
- створення умов для психологічної підтримки дітей, які переживають психологічну травму.
На період дії воєнного стану фахівці інклюзивно-ресурсного центру зможуть надавати додаткові корекційно-розвиткові послуги всім дітям з ООП, зокрема й дистанційно.
Підпорядкування (засновник): Лозівська міська рада Харківської області
Рівень освіти (ступені): дошкільна, початкова, базова середня, профільна середня освіта
Мова навчання: українська
Рік заснування/утворення: 2018
Інформація по працівників: фахівці (консультанти) інклюзивно-ресурсного центру (практичні психологи, вчителі-логопеди, вчителі-дефектологи, вчитель-реабілітолог), допоміжний персонал.